Målrettet Serviceudvikling

Få en serviceuddannelse målrettet jeres virksomhed/afdeling.

Målrettet serviceudvikling

Bergman Smit Training hjælper afdelinger og virksomheder med at skræddersy serviceforløb, hvor vi arbejder med jeres konkrete behov og ønsker.

Et målrettet serviceforløb er for jer, der:

  • vil have et af Danmarks bedste udviklingsforløb
  • ønsker at være et skridt foran konkurrenterne
  • vil have et forløb, som er 100 % målrettet jer
  • vil have arbejdshæfte og undervisningsmateriale, der er udviklet til jer
  • har ledere/teamledere som vil være medspillende trænere
  • ønsker adfærdsændringer i praksis
  • vil have et gennemtestet serviceforløb
  • vil have en længerevarende effekt

Serviceudviklingen gør, at I:

  • vil øge kundetilfredsheden
  • får en fælles ramme for jeres kundeoplevelser
  • lærer, hvordan I får flere loyale kunder
  • får ændret jeres adfærd i kundekontakten
  • selv kan fortsætte udviklingen efter forløbet
  • får en sjovere og nemmere hverdag

Sådan kan et forløb se ud:

  • Analyse
  • Lederworkshop
  • Workshops
  • Træning
  • Lederworkshop

Analyse

Inden et udviklingsforløb besøger vi afdelingen og får et indblik i jeres hverdag. Vi er fx med på lyt og foretager interviews. Vi får et indblik i jeres strategiarbejde, værdier og ledernes forventninger til forløbet.

Lederworkshop

Vi afholder en lederworkshop, hvor vi sammen med ledergruppen får konkretiseret den praktiske træning. Vi får også forventningsafstemt – altså hvem gør hvad og hvornår.

Workshops

Der afholdes workshops med lederne og medarbejderne, hvor overskrifterne typisk er:

  • Din energi smitter mere end influenza
  • DiSC – forstå dig selv og dine kunder
  • Din tilstand – at være den bedste udgave af sig selv
  • 6 (forskningsbaserede) genveje til bedre kunderelationer
  • WAUW-oplevelser hos jer
  • Samtalestyring (de 4 faser i samtalen)
  • At være proaktiv i kundemødet
  • Din verbale og nonverbale kommunikation
  • Mails i praksis
  • Salg der øger kundetilfredsheden
  • Sådan møder vi vores utilfredse kunder

Træning

Enten klæder vi lederne på til at gennemføre den praktiske træning mellem workshops, eller I kan vælge at lade konsulenterne fra Bergman Smit Training gennemføre træningen hos jer.

Lederworkshop

Forløbet afsluttes med en lederworkshop, hvor vi udarbejder en 6 måneders udviklingsplan.

Sidebar
Kundeservice er et håndværk, og vi er i Elis rigtig glade for at have Bergman Smit til at hjælpe os med at udbygge værktøjskassen for vores medarbejdere. Merete er en nærværende, empatisk og super engagerende underviser, der professionelt støtter og udfordre både ledelsen og medarbejderne i udviklingsprocessen. Elis Thea Byager, Service Development Manager
Vi har i forbindelse med et undervisningsforløb i Kundecentret gjort brug af Meretes stærke kompetencer indenfor salg og service. Udover at have stor erfaring indenfor feltet, er hun en inspirerende formidler, der er god til at omsætte teori til praksis - og ikke mindst en professionel samarbejdspartner i hele processen fra første kontakt til opfølgningsmødet. Vi har været rigtigt glade for samarbejdet, og jeg giver hermed med glæde Merete mine bedste anbefalinger. Jyske Bank Tina Vinther, HR
Vi har haft den store glæde at arbejde sammen med Bergman Smit. Vi har i dem haft en professionel partner til at undervise og træne medarbejderne. Vi har fået gode værktøjer, der kan hjælpe os i den fremtidige proces og som allerede nu giver resultater. Color Hotel Skagen Rikke Gandrup, Adm. Direktør
Serviceforløbet med BERGMAN SMIT har været en kickstarter til at yde bedre kundeservice. Der er sket en forbedring i den måde, vi taler med vores kunder på og en positiv optimering af interne processer. Der er kommet en større teamfølelse, vi arbejde nu efter samme principper, og vi er blevet gode til at se nye muligheder. Vores seneste kundetilfredshedsanalyse viser, at der er sket en markant stigning. Kundetilfredsheden er steget fra 8 til 9,2 (hvor 10 er yderst tilfreds) på 6 måneder. Knauf Kirsten Krogh Neigaard, Customer Service Manager
TopAdfærd er et uddannelsesforløb, hvor praktisk træning af Topdanmarks metoder er i højsæde. Konsulenterne fra Bergman Smit har stor forståelse for Topdanmark og vores metoder, hvilket gør undervisningen levende, målrettet og konkret. Kurset giver deltagerne muligheden for at omsætte teorierne til værdibaserede handlinger i netop deres job. Arbejdet med Topdanmarks værdier skaber en fælles referenceramme som gør, at vores kunder føler sig endnu bedre hjulpet i kontakten med os. Topdanmark Britt Præst Rudkilde, HR-udviklingskonsulent
Akademiuddannelsen i service og ikke mindst eksamen har givet vores medarbejdere en større tro på egne evner. Deres kommunikation med kunderne er mere positiv, de er blevet bedre til mersalg, og de er mere nysgerrige og søger alternative løsningsmuligheder. Derudover har de fået et fælles fundament at arbejde videre med og sidst men ikke mindst, så har de fået papir på, at de er dygtige til deres job. Berendsen Servicechef Mette Breinholt
EG indgik et samarbejde med Merete fra Bergman Smit i forbindelse med at EG ønskede at forbedre kundetilfredsheden, og samtidig tilbyde medarbejderne mere kompetenceudvikling i vores support. Vi ville have en stærk samarbejdspartner som kunne skabe et overblik over vores behov og samtidig deltage aktivt i processen. Merete er helt unik i hendes tilgang til vores udfordring på en positiv måde. Det er ikke kun kurser med faste rammer og regler, men en fleksibel tilgang hvor vi i fællesskab har skabt en plan for udvikling af vores support. Merete er dybt professionel og understøtter tidens trend og forskningsresultater til at skabe de bedste resultater for EG. Vi er på nuværende tidspunkt et godt stykke i udviklingsprocessen og vi er meget begejstret. Vi skulle have kontaktet Merete tidligere og vi ser et langt og succesfuldt samarbejde. EG Brian Kjær, Senior Manager
Vi har i Movias Call center brugt Merete Bergman Smit ifbm. akademi uddannelsen i service. Det var med medarbejdernes egne ord, det bedste undervisningsforløb de nogensinde havde været på. Den feedback skal helt sikkert tilskrives Merete og hendes undervisningsform, som blev beskrevet som meget inkluderende, lyttende, men også med en evne til at skubbe fremad og lukke samtaler/diskussioner, når de har kørt længe nok. Merete opleves også som både støttende og coachene. Det er medarbejdernes ord. Jeg giver glædeligt Merete mine bedste anbefalinger. Dybt seriøs, faglig kompetent og en dygtig underviser. Movia Michael Woldiderich, Call Center Manager
Merete er en fantastisk dygtig og nærværende formidler, der formår at oversætte teori til praksis på en håndgribelig, konkret og anvendelig måde. Merete har stor viden indenfor kundeservice og salg og deler gavmildt ud af egne oplevelser og erfaringer, hvilket gør undervisningen både levende og interessant. Vi er vilde med Merete og har allerede sat både workshop og materialer i spil i de lokale afdelinger. Jeg giver derfor Merete mine varmeste anbefalinger. Spar Nord Ninna Holch, Strategi og ledelsessupport

Skriv til os

Ring til os